søndag 23. august 2009

We have all the time in the world

Og flaks er det... For makan til somlefly skal man vente i ti timer på. Vi startet som mer eller mindre kjent på turen tilbake til Hawaii fredags kveld. Ifølge planen fikk vi en natt i Køben før de to neste flyene skulle gå slag i slag videre. Dessverre ble det ikke slik, da en tornado hadde forvillet seg inn i luftrommet over New York. Dermed våknet vi fra benken vi sov så godt på til nyheten om at den feige piloten ikke engang hadde lettet fra Newark ennå, så flyet var forventet å ankomme kl. 1545 istedenfor 0905. Utstyrt med fire sett kupongs á 75 DKK ble imidlertid ventetiden som en lek. Da flyet endelig kom, 1715, hadde en tosk stukket kjepper i bagasjetrallehjulene, så vi ble ytterligere en time forsinket.

Vel framme på Newark kom til alt overmål bagasjen frem, til tross for innholdet (gjær, ost, sjokkis etc.). Klokken var nå blitt så mye at alle videre forbindelser hadde dratt. Dermed ble vi, for å få ordnet med hotell og flybooking, sendt videre til en kø der vi rykket ca. fem av femti meter fremover ila. en time. Det gadd vi ikke være med på, så vi slang oss på juksemakerne som sto bak oss og gikk tre etasjer rundt systemet. I skrivende øyeblikk slanger vi oss på Holiday Inn en halvtimes tid til før frokosten kommer på døra. Dernest bærer det avsted til flyplassen hvor vi forhåpentligvis kommer med samme fly som vi skulle kommet med igår.

Den mankerende bildeforstørrelses- funksjonen er forøvrig i ferd med å fikses, så vi ser bort fra alle sinte mails om defekten. Vi gleder oss til å komme til øya og finne et sted å bo og komme igang med studiene.