fredag 12. september 2008

Ostekake, ostekake, hjemmebakt brød

La oss starte med utsikten fra lanaien og en takk til autostitch. Før har dere vært avspist med kun en klumpeblokk, men på bildet over ser dere ganske nøyaktig hva vi ser. Vel å merke når vi snur litt på hodene våre.

Videre vil vi gjøre dere oppmerksomme på at vi har fått nok av luft med sukkersnerk til frokost. Derfor har Susanne tatt sleiva i egne hender og disker opp med velsmakende, rykende fersk knoff hver morgen. Eller egentlig annenhver, for vi spiser bare et halvt brød om dagen. Skulle gjerne kalt det kneip, men her finnes ikke grovt nok mel. Knoffen er iallefall god, så hvis noen har planer om å sende oss post blir vi hoppende glade om den stappes full av tørrgjær (helst i poser). La oss fortsette med matprat. Senest i forigårs spiste vi for første gang Aloha-burgere med Vulkan-frittes, noe som egentlig bare er Hawaii-burgere med pommes frittes, utrolig nok. Sannelig på tide med mat med ananas på, bortsett fra yoghurt, juice og philadelphia-ost med ananas-smak, etter en halv måned her på øya. Forøvrig har vi akkurat rullet inn døra med to hundeposer fylt til randen, etter et besøk på Cheesecake Factory. Hører du, Torstein? Ostekakefabrikk!

Igår oppdaterte vi oss på amerikansk lavkultur sammen med vår tyske venn, Jan. Han trumfet igjennom klassikeren og Oscar-favoritten "The Love Guru". På Susannes liste har filmen blitt rangert nederst, langt under den forrige ufavoritten "Mannen uten minne". Sjelden har hjemlengselen blitt trigget så mye som når man finner ut at Jan faktisk er en blåkopi av Ivar hva gjelder filmsmak ;) Men koselig var det, og for $1 kan man vel ikke klage? Og popcorn hadde vi ihvertfall nok av.

Nå er det blitt natt, og imorgen tidlig legger vi ut på langtur til North Shore med danskene og Ivar, så skriver vi mer når vi kommer tilbake. Slik ser utsikten ut på denne tiden av døgnet:
God natt!

4 kommentarer:

  1. Jeg har merkelig nok også sett The love guru, men ble faktisk skuffa! For jeg har nemlig utsøkt filmsmak ;-) Nå skal jeg kose meg med Walk Hard, The Dewey Cox Story. Har trua på den! Ser forresten ut som dere har det toppers der borte!

    SvarSlett
  2. Hehe, kom hit å se, det koster jo bare $1. Her er toppers og, så det er bare å glede seg til å komme på besøk:)

    SvarSlett
  3. Hahaha, jeg har også sett The Love Guru. Den rangerer ganske lavt på min liste også... Men jeg så den heldigvis fullstendig gratis ;)

    Jeg skulle forresten gjerne sendt dere tørrgjær i posten, men jeg mistenker at det én gang for alle ville skrevet mitt navn i stein på terrorlista til amerikanerne hvis jeg begynte å sende biomateriale i posten dit :p

    SvarSlett
  4. Hoho, utrolig hvor mange oppegående folk som har klart å få med seg en så dårlig film :)

    Og du bør vel kanskje holde deg unna gjæren, send heller grovt mel :P

    SvarSlett

Vi liker feedback.